Min näsa är kall, men mitt hjärta är varmt

Christophe är fransman, som flyttade till Sverige för att studera i Göteborg på 90-talet. På dansbanan träffade han Charlotte, dom dansar båda salsa. Jag är säker på att det var kärlek vid första ögonkastet. Nu bor dom i Stockholm och har en dotter, Alice. Idag vigdes dom i Selångers kyrka som är Charlottes familjekyrka. Hon berättade att under de senaste åren så har det bara varit begravningar som gjort att hon besökt kyrkan. Senaste bröllopet var då hennes syster gifte sig där, med en fransman. Smaken för fransmän sitter nog i släkten ;)


När jag åkte mot kyrkan så slog regnet fortfarande ner i backen och vindrutetorkarna fick jobba febrilt för att få bort vattnet från rutan. Jag önskade några gånger tyst för mig själv att det skulle sluta regna om bara för någon timme så vi kunde fota utomhus. Charlotte och Christophe ville så gärna ha bilder utanför kyrkan.

Sen vet jag inte vad som hände, men när jag klev ur bilen, så regnade det inte längre. Lite smådugg retade sig kvar, men inget som inte kunde stoppa oss. Vi fick våra bilder. Vi fick så mycket mer också! Jag vet inte vad som hänt med mig, men under porträttfotograferingen började Charlotte snyfta och på något vis smittade hon av sig på mig. Vi båda stod och snyftade i några minuter innan vi samlade oss igen. En magisk dag. En kärleksfull dag. En perfekt dag.
Bilder: Charlotte & Christophe bröllopsdag, 110618, Sundsvall

Tack så mycket Charlotte och Christophe för att ni delade den här fina stunden med mig. Mina fingrar, tår och näsa är kall, men mitt hjärta är varmt av känslor från er dag.


Kommentarer
Postat av: Sica

Åh vilken fin historia dom har. Och vilken tur ni hade med vädret!

2011-06-18 @ 18:21:39
URL: http://sicastyle.se
Postat av: becca

fina bilder !

2011-06-18 @ 18:46:34
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Sv: Vi har haft sol hela dagen, med perfekt porträttfotoljus i Hagaparken :)

2011-06-18 @ 22:29:27
URL: http://mwfotografi.blogg.se/
Postat av: Jen Fotografi - Fotograf i Västervik

Sista bilden är helt underbar!

2011-06-18 @ 23:38:46
URL: http://jenfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: