you just never know

Man läser om allt som händer runt om i världen. Tsunami, jordbävningar, översvämningar och terrordåd. Nu börjar det krypa allt närmare Sverige. Terrordådet i Stockholm var nog en väckarklocka för oss alla som känt att "det där händer ju inte här". Bombdådet i Oslo är en till händelse som känns väldigt overkligt.

Min morbror bor i Oslo med sin Karin och självklart blev man orolig. Men efter ett samtal till mamma fick jag höra att allt var bra där. Ingen i min familj drabbades. Men i någon annan familj får dom inte höra de goda nyheterna. I någon familj förändras deras liv för alltid. Sånt här händer varje dag på olika ställen i världen, även i Sverige. Ta hand om dina nära och kära och ta inget för givet. Man vet aldrig vad som händer. Lev i nuet.

Alla mina tankar går idag till Oslo och de berörda familjer som drabbats av dåden där.


Min morbror Peder som är bosatt i Oslo
Karin och min syster Maja
Ida-Maria som också bor i Oslo och min syster Magge


Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Ja, riktigt läskigt och overkligt....

2011-07-22 @ 21:04:02
URL: http://bambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: