Jag var arg först, men vi har ju faktiskt valt detta själv.

Alla reagerar över att SD kommit in i riksdagen. Alla är arga, förbannade, rädda. Så reagerade även jag, innan jag insåg att vi faktiskt bor i ett land med demokrati. Att folket själva har röstat fram SD till riksdagen. Hur skulle demokratin se ut om man inte fick rösta som man själv ville? Jag säger inte att SD har rätt i sina frågor. Men jag säger att var och en har rätt till sin åsikt.

Jag tror även att det var många som var missnöjda med hur de andra partierna hanterade SD. All smutskastning och bojkottandet har nog gynnat dem tyvärr. Folk blir trötta på skitsnacket och visar det med att göra tvärtom. Att stötta det partiet.

Jag vet i alla fall att jag inte kommer lägga någon energi på att beklaga mig över att SD kommit in i riksdagen, eller att jag ska fly landet. Vad hjälper det? Skulle alla som inte röstat på SD fly landet så blir det inte många människor kvar.

Det här inlägget är nog det första och enda som kommer handla om valet. Jag är glad att alliansen får fyra år till. Att SD kommit in i riksdagen är jag mindre glad för, men folket har gjort sitt val. Nu hjälper det inte att beklaga sig, nu är det bara att göra det bästa av situationen.


Kommentarer
Postat av: Sica

Suck. Jag var så besviken i morse. Jag ÄR besviken. Men du har rätt. Nu gör vi det bästa av situationen istället.



http://sicastyle.se

2010-09-20 @ 11:33:44
URL: http://yourcloset.se
Postat av: Anneli - A'la Foto

Ja det är svenska folket som röstat in SD och det går inte att göra något åt! Och visst skötte och sköter kanske de övriga politikerna det illa...vad vet jag!

Jag är mera rädd för att det ska vara som det varit de senaste fyra åren fyra år till och kanske bli till och med värre! Kanske kan SD bromsa lite av vad Alliansen ställt till! Nä, jag klagar inte på SD...jag vet inte vad de kommer göra och vad som kommer ske! Det återstår att se! Men visst, det är inget roligt att ett främlingsfientligt parti är med i regeringen nu! Men...nu gäller att göra det bästa av saken!

2010-09-20 @ 12:33:35
URL: http://alafoto.se/blogg
Postat av: Janika

det är så rätt bästises, så rätt. Reinfeldt och gänget kommer att fixa det här tillsammans med oss.

ps. tack för en riktig kaonhelg. saknar dig redan. puss love

2010-09-20 @ 15:53:25
URL: http://ahooooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: