Nu är det mitt!

Nu så har jag Canon EF 70-200mm 2,8L USM i min ägo! Woooohoooo!! Jag drog iväg några snabba testbilder med ett brett leende innan jag var tvärsäker på att åka hem med det! Säker var jag ju redan innan. Sen var det trevligt att träffa Johanna också, när man har följt någons blogg en längre tid så känns det lite som om man känner personen!

Även om det var kasst ljus och jag fick dra upp iso rätt mycket och långsammare slutartid så kunde jag ändå köra handhållet utan att få skakoskärpa. Jag längtar tills jag få köra in objektivet ordentligt! Så mer information om objektivet kommer så småningom.

EDIT: ja, fel ordval. Det jag ville få sagt var att ett tungt objektiv ändå kan användas i svagt ljus utan stativ. Så. Alla glada? :)


Foto: Jag med 70-200mm 2,8L USM
Bild: Johanna



Kommentarer
Postat av: Fotograf Sara Marklund

Vänta nu, objektivet hanterar ju inte bruset. Utan det är ju kameran som gör det :)

2010-02-01 @ 22:34:07
URL: http://saraamarklund.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag tänkte just skriva detsamma som ovan... brushanteringen har ju inget med objektivet att göra... Men det finns säkert gott om skäl att vara nöjd med objektivet i övrigt. :)

2010-02-01 @ 22:38:24
Postat av: Johanna

Haha, ser så sliten ut och min näsa sticker fram. Men det var kul att se dig och hoppas du får lika mycket glädje av objektivet som jag haft.



2010-02-02 @ 09:01:52
URL: http://johannalundberg.net/blogg
Postat av: Annika

Kul att du blev köparen till telet. Du har ju drömt om det ett tag nu. Hoppas ni trivs tillsammans!

2010-02-03 @ 08:23:42
URL: http://annikasvenmarck.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: