Lucka nr 21 - Happy baby

Dagens lucka presenteras av Linn. Underbart söt liten flicka som jag fick äran att fota den första december iår. Jag har tagit väldigt många bra foton på barn. Det är nog det roligaste att fota också. Barn och bröllop. Men att fota barn är en stor utmaning. Att fånga deras personlighet och glädje på bild är inte så enkelt som man tror. Föräldrarna ska kunna titta på bilderna efter många år och tänka: "ja, det var precis så hon var som liten". Linn har ett unikt leende som vi försökte locka fram under våran timme. Det var svårt för hon gjorde lite som hon ville den envisa tösen.

Men tillslut tog vi fram vårt hemliga vapen; hennes storasyster fick komma och stå bakom kameran. Och då, vips kom det där leendet fram. Vilket gav mamma Ann en stor lättnad och den bilden gav mig en av mina bästa barnbilder.
Foto: Jag


Kommentarer
Postat av: Sica

Så himla söööt. :) Skulle vara kul att se en behind the scene video under en barnfotografering :D

2010-12-21 @ 12:23:17
URL: http://sicastyle.se
Postat av: Victoria

Riktigt riktigt fin bild :)

2010-12-21 @ 12:30:49
URL: http://victoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: