Ser du skillnaden?

Elin Ivemo skrev igår ett riktigt bra inlägg om fullformatshetsen. Alla vill numera ha en dyr och proffsig kamera för då tar man automatiskt bättre bilder. Elin visar hur fel det tänket är. Hon har tagit samma bild med tre olika kameror. En canon eos 350D, en canon eos 40D och en canon eos 5D markt II. Gå till inlägget och kolla om du ser vilken kamera som tagit vilken bild? Klicka här för att komma till inlägget. Mycket läsvärt!

Själv hade jag min Canon eos 350D i 3 år innan jag bytte upp mig till min nuvarande Canon Eos 5D. För att ta bättre bilder måste du lära dig kameran. Ha tålamod, bättre utrustning betyder inte bättre bilder. Den ger dig bättre förutsättningar om du kan hantera den.

Foto: Matilda
Bild: Jag med min Canon Eos 5D



Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Det där är verkligen sant, kameran skapar förutsättning inte bra bilder. Du är duktig och kan därför skapa grymma bilder!

2010-04-24 @ 16:01:40
URL: http://erikkeding.se
Postat av: Sessan

Jag läste hennes inlägg & ser att många "hyllat" hennes inlägg. Bra tycker jag :)

Jag började med en nybörjarkamera & jag har den fortfarande för jag gillar den & kan den inte fullt ännu.

2010-04-25 @ 14:59:00
URL: http://victoria87.blogg.se/
Postat av: Fotograf Sara Marklund

Det är så roligt att kameran täcker upp hela ansiktet, hahaha! :D

2010-05-15 @ 21:33:59
URL: http://saramarklund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: