redigering

Jag har nästan precis klivit innanför dörren efter en lång dag i skolans datorsal. Nu tänkte jag försöka komma ikapp med redigeringsarbetet från TFP (gratis) plåtningar som har fått lega lite på hyllan. Först ut är Åsa. I den här bilden har jag ett väldigt kort skärpedjup där skärpan ligger på ögat och uppåt så resten av henne hamnar i oskärpa. Många fotografer kan tycka att det blir rörigt, men så ska man också komma ihåg att jag tycker om att göra det lite rörigt för betraktaren. Det är så dom minns mig ;) Sen gillar jag även när det inte ser ut som alla andra porträtt. Våga vara annorlunda!!


Foto: Jag
Smink & hår: Dorion Chang
Assistent: Matilda
Modell: Åsa



Kommentarer
Postat av: Sica

jag ÄLSKAR att du är annorlunda!!

2009-11-11 @ 18:25:21
URL: http://sicastyle.se
Postat av: Anonym

Bilden är jättefin!



Man ska göra det man själv tycker är fint, inte hålla sig några till strikta regler... då missar man allt för mycket...

2009-11-11 @ 19:31:14
Postat av: Matilda

jag håller med dig, våga vara annorlunda :) det är de som gör dig unik!

2009-11-11 @ 21:09:16
URL: http://mahuldan.blogg.se/
Postat av: Anneli

En jättevacker bild med härliga färger!



Det korta skärpedjupet tycker jag är på mode nu och jag ser det mer och mer! Det är läckert men riktigt svårt att behärska! SÅ vansinnigt lätt att det blir fel bara någon millimeter och bilden inte blir alls så bra som den borde! Men effekten är verkligen läcker när man lyckas!!



2009-11-11 @ 23:12:13
URL: http://alafoto.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: