Detta eviga tjat

Jag måste ventilera mig, ta åt er eller inte, det kvittar. Detta är dock ingen invit till diskussion utan min egna ventilation i ämnet. Jag är såååå sjukt less på hela hysterin över svininfluensan och alla frågor och funderingar; kommer jag bli smittad? kommer jag dö? ska jag ta vaccinet? Eller kommer jag börja gå baklänges eller kanske dö av det med? Vilka jävla problem man kan skapa genom en influensa. Som jag och Jenny pratade om under våran fikadejt för nån vecka sen. Det var samma hysteri med fågelinfluensan, den överlevde vi. Nu kom svininfluensan och jag ger mig fan på att vi överlever den också. Snart väntar väl bara fiskinfluensan så har vi alla nivåer av influensa man kan ha.

Jag har vänner som har vaccinerat sig och jag har vänner som inte kommer vaccinera sig. Jag står på den sidan att låt den komma om den så vill, vaccinet är inget för mig. Influensan är jag inte rädd för. Mänskligheten har fan överlevt tsunami och andra naturkatastrofer. Ska en influensa få skapa så mycket hysteri och dramatik att andra viktigare saker glöms bort? Får jag välja så vill jag satsa mer resurser på att skydda oss mot naturens krafter. Inte mot en influensa. Men det kanske bara är jag. 



Kommentarer
Postat av: Sica

Hahaha. Vi är så lika du och jag twin. Jag tänker inte heller vaccinera mig, varför ska man? Dessutom: dom som vill göra det får en tid om flera månader, ja men det är ju bra. Då har dom säkert redan hunnit blivit smittade. Som papi, han ska göra det men fick en tid efter nyår. Hurray. Vad spelar det då för roll?

Och jag tror fasiken också att jag kommer överleva influensan OM den nu skulle nå mig.

Men jag blir också så irriterad på att folk inte låter en ha ett eget val. Blev attackerad av dom i helgen bara för att jag sa att jag inte tänkte ta vaccinet. SUCK.

2009-11-09 @ 19:43:16
URL: http://sicastyle.se
Postat av: S o f i e

haha, fattar inte heller hur folk kan vara så paranoida att de vaccinerar sig :P. jag är så anti man kan bli! :) Vaccinet har säkert jättemånga biverkningar som man inte märkt ännu heller, om man får influensan vet man iaf vad som komma skall sen ^^

2009-11-09 @ 21:09:51
URL: http://pictureperfect.blogg.se/
Postat av: Chris Andersson Karinsdotter

Amen.

2009-11-09 @ 21:17:44
URL: http://chriskarinsdotter.blogspot.com
Postat av: Nathalie

jag håller med dig till 100%.

Dock är inte nästa fiskinfluensan, det har gått något ryckte att det är hundinfluensan! ännu sjukare om du frågar mig!

2009-11-09 @ 21:50:52
URL: http://ajsiingbajsiing.blogg.se/
Postat av: Sessan

Jag tycker också att det är för mk hysteri över detta med vaccinering. Jag kommer inte vaccinera mig, tror inte att jag vågar för det känns inte som det är tillräckligt uttestat.

2009-11-10 @ 13:54:52
URL: http://victoria87.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller med. Tycker hysterin blivit väldigt stor, det tycker jag å andra sidan alltid när det gäller epidemier. Det värsta tycker jag är alla som fasar över klippet med tjejen som går baklänges av vaccinet. Det är fantastiskt roligt :) allt är sant så länge det är på internet.



Funderar själv på att vaccinera mig, men det är enbart för att min sambos pappa är väldigt sjuk och ligger på sjukhus, vilket gör att man inte vill föra något vidare till någon vars immunförsvar är svagare. Annars hade jag nog skitit i det.



2009-11-10 @ 14:33:43
URL: http://johannalundberg.wordpress.com
Postat av: Sara Rodas

Hoho nejdå det är inte alls bara du... jag försöker undvika att lyssna på det :)

Gör som vanligt och tror att det inte drabbar mig... eller någon i min närhet...

2009-11-10 @ 14:40:57
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: