kingen av pop lämnar spår

Jag, som säkert tusentals andra, sitter i soffan med en kopp té och kollar på Michael Jacksons minnesstund. Jag ska inte ens försöka uppskatta hur många som är på plats. Men älskvärd och en hyllad person var han. Jag själv, som så många redan vet, är helt frälst i hårdrockens värld. Men vad många inte vet är att jag faktiskt var ett stort fan av Michael himself, king of pop, i yngre år. Jag och syrran sparade ihop pengar så att vi kunde köpa dubbelskivan "the greatest hits" och vi lyssnade på den hela tiden efter att vi äntligen köpt den.

Det står ju helt glasklart att Michael Jackson inte berört tusentals människor utan han lyckades nå hela världen. Många av hans låtar kan jag fortfarande utantill och fortfarande gillar jag hans budskap som dom ger, framför allt i det texter som försöker få oss att inse hur vi beter oss mot varandra. Så för ikväll, ska jag lägga hårdrocken åt sidan och hylla Michael Jackson för den han var och det han lämnat efter sig. En av hans finaste låtar, enligt mig, earth song, säger allt.
Ta hand om varandra.




"if you wanna make the world a better place, take a look at yourself and make the change" - Michael Jackson, Man In the Mirror


Kommentarer
Postat av: Pia Johansson

Håller med dig. Har suttit hela dagen och kollat på först filmen och minneshögtiden allt medan vädergudarna gråter(regnet öser ned)och åskan mullrar. Säga vad man vill, men det dröjer innan vi får en stjärna av hans kaliber igen. Och vet du att han är exact 7 år yngre än jag födt på samma datum 29 augusti som jag. Har inte tänkt på det för.

Ha det gott./Kram Mami

2009-07-07 @ 21:29:10
Postat av: ..:Sarah:..

ja nog kunde han göra bra musik allt !!



KRAM

2009-07-07 @ 23:26:09
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

ja men visst är MSN kung när man saknar och längtar.. :) hoppas på en resa nu !! skulle v ahimlans mys.



vänner man klickar med ä ju de bästa!

KRAM

2009-07-08 @ 12:24:15
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: