Vilken systemkamera ska man välja?

Jag har fått många frågor om just vilken systemkamera man ska välja så tänkte att jag kan ju skriva ett litet inlägg och kanske reda ut några frågetecken för er :) Jag är absolut ingen expert på alla modeller men jag kan ju berätta utifrån mina egna erfarenheter.

Min första systemkamera blev en Canon Eos 350D. För mig var valet av märke inget ja behövde fundera på då vi fotade med Canon 300D på gymnasiet så jag kände att det var Canon jag ville ha. Som nybörjare tänkte jag inte på att jag måste ha den bästa kameran direkt utan en som jag kunde utvecklas med och då passade 350D väldigt bra till mina behov. Jag köpte den sommaren 2005.

Inte förrän i somras (2008) kände jag att jag ville bredda mina fotomöjligheter och ta steget längre, jag hade planer på att starta eget företag. Så jag började leta efter en ny kamera och fortfarande visste jag att det var Canon jag ville fortsätta med. Jag läste recensioner, hörde mig runt och kollade i affärer innan jag bestämde mig för en Canon Eos 5D som jag sedan köpte begagnad. Anledningen till att jag inte bytte märke var för att knapparna sitter ungefär på samma ställe och känner man sig nöjd med det så känns det dumt att byta :) Jag gick ifrån en nybörjar kamera till proffisionell kamera och trivdes med den från första stund.

      
   
Bilder: Cyberphoto.se

Sen finns det såklart andra märken som Nikon, Olympus, Sony, Pentax med flera. Så mitt bästa tips är att ni helt enkelt går in till en affär och petar lite på alla olika modeller som finns. Prata med en försäljare om vad ni vill ha ut av kameran och håll den i handen för att känna hur den sitter. Min åsikt är inte den viktigaste utan det är era egna behov. Men frågar ni efter ett ärligt svar så rekomenderar jag såklart Canon. Jag själv är väldigt nöjd med deras produkter och det är värt varenda krona. 


Kommentarer
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

bra inlägg darling =)

dock borde du skriva: DET FINNS INGET ANNAT ÄN CANON. NI ÄR DUMMA I HUVUDET OM NI VÄLJER ETT ANNAT MÄRKE

(A)

haha

2009-02-17 @ 10:07:47
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: