Just like old school

Det var en konstig känsla jag fick när jag klev av tåget på hallstahammars station. Där jag en gång växt upp och tillbringat 21 år, där jag har delar av min familj kvar, mina bästa vänner och minnen långt tillbaka i tiden. Jag kände mig som en främling. Just där. Jag gick förbi min gamla högstadie skola och vårat hus där vi alla bodde i en gång i tiden. Nu bor en annan familj där. Det kändes som om jag åkte till hallsta för just ett besök och inte att jag åkte "hem". Nu däremot är jag på väg hem. Hem till mig. Till Sundsvall. Men jag glömmer inte bort vart jag har mina rötter nånstans, vart jag har min familj eller min barndom. Men det är i Sundsvall jag känner mig hemma.

 

Foto: Jag
På bild: Min gamal högstadieskola


Kommentarer
Postat av: Siss

Vad skönt ändå siss, att du som sagt känner dig hemma någon annan stans nu. Jag känner mig fortfarande hemma i hallstahahammar dock. Även om jag förmodligen inte kommer att bo där någon mer gång. Men för mig är det alltid hem-hemma :) För mig har östergötland bara varit ett stopp längs vägen, typ. :P

2009-02-08 @ 15:19:18
URL: http://sicastyle.se
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

sådär känner jag när jag åker till tumba också, himla skumt... hemma och borta på samma gång

2009-02-08 @ 16:10:36
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: erika

Jaha gud va kul! :) okej, men du knäpper skitfina bilder ska du veta! :D

2009-02-08 @ 19:21:49
URL: http://eriikal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Jennie!

Det är vid flera tillfällen då du skriver som

det träffar rakt in i mitt hjärta, mitt känsloliv

när du skriver. Tex nu när skrev att det är i

Sundsvall du känner dig hemma. Du skriver dessutom

så fint om Emanuel. Du är en tjej med ett fint

djupsinne. Hälsn. Kim Allberg

2009-02-08 @ 19:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: