Dessa barn

Igår kikade jag på ett program om förlossningar. Jag vet inte varför jag fastnade för det programmet då jag verkligen inte gillar att kolla på sånt. Visst vill jag ha barn, nångång. Men jag vill inte föda dom och jag vill inte vara gravid. Logiskt va? :P Visst kan det ha med rädsla att göra inför själva förlossningen, men jag kunde ju kika på det där programmet i två timmar utan att byta kanal. Det är nog med blandad skräck och förtjusning som gjorde att jag höll mig kvar. För visst är dom söta de små liven som kommer till världen. Men frågan är om jag själv kommer hamna på förlossningsavdelning en vacker dag. Det är inget som jag behöver bekymmra mig om än på ett tag i alla fall. Tills vidare har jag ju syskonbarnen runt omkring mig som jag kan leka med, fota och så får dom mig att le och må sådär bra som bara barn kan få.


Foto: Jag
På bild: Gudson/systerson med sin mamma


Kommentarer
Postat av: Annika

Haha, 5d som backup på nya 5d, vad knasigt :P Jag håller med om att den borde heta 3d.. eller ev. 4d.. Man kan filosofera över sånt i evigheter.. :)



Min kära läsare vid namn Stereotypt fotar med Tamron 28-75 :) Och hennes bilder är riktigt grymma om du kollar hennes flickr.

Och ja.. jag har också bara hört lovande saker om dess skärpa. Den är inte ens särskilt dyr! Sånt gillar vi :)



Jag kan verkligen inte koncentrera mig, sitter bara och drömmer om objektiv hit och dit.. Om jag planerar efter löner så blir det typ såhär:

Nr1 är ett Telezoom (kolla nu försa jag mig ju..) Nr2 blir blixt, väska och kanske en lensbaby (man måste ju få leka lite också, haha). Nr3 blir nog Canon EF 17-40 4L.. (dreglar lite). Nr4 blir förhoppningsvis nya 5d. Och nr5 blir Tamron 28-75.



Haha tar jag hem förstapriset som nördigaste kameranörd..?

2008-07-17 @ 15:00:51
URL: http://aes25.blogspot.com
Postat av: Annika

Hihi nu sitter ju alla och bloggchattar :)

Den nya 5d (kan vi kalla den 3d i fortsättningen, det blir enklare så..?) kan ju inte vara sämre än 5d.. det går ju inte. Jag förväntar mig vissa förbättringar i designen av kamerahuset, live-view, fler bilder/sek, kanske nån megapix till.. Hmm.. jag drömmer och dreglar, haha!



Tamron-objektivet kommer bli mitt enda icke-Canon tror jag.. Och om vi säger så här.. det kommer nog bli mitt enda (förutom 50mm/1.8) icke-L objektiv.. hihi



ÅH GUD, jag vill ha min lön nu!

2008-07-17 @ 15:14:51
URL: http://aes25.blogspot.com
Postat av: Erik Keding

Jag tycker det låter mer än logiskt, det låter sådär Jenilogiskt... typ...

Nej men jag förstår!

Jag vill självklart också ha barn någon gång!

2008-07-17 @ 15:27:03
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad är det för Sigma du har då? Mitt Sigma har tappat något enormt i kvalitén.. eller så har jag bara blivit mer kräsen. Fast det är fortfarande reseobjektivet nr1 och har en riktigt bra närgräns :)



Ja just ja, större skärm ska ju 3d ha också såklart! Glömde det.. :) Fotade med en 300d på jobbet innan jag snodde 400:an som egentligen var "min". Shit alltså vilken stor skillnad! Skärmen och allting.. jag höll på att bli tokig :P



Tokina har jag inte heller någon koll på. Men som du säger, varför testa det när man hellre vill ha Canon :) Canon L-series.. mmmmumma.. :)

2008-07-17 @ 15:36:05
URL: http://aes25.blogspot.com
Postat av: Annika

Jävlar.. du är ju lite av en Sigma-expert då :)



Hmm.. himlen här är kolsvart.. det känns inte så tryggt, jag ska ju på fotboll ikväll! :(

2008-07-17 @ 15:53:42
URL: http://aes25.blogspot.com
Postat av: Annika

Gissar att det var lika grym närgräns som på mitt Sigma då :)



Nu skiner solen! Så lägligt eftersom jag precis ska åka hem, hihi :)

2008-07-17 @ 16:41:08
URL: http://aes25.blogspot.com
Postat av: Dezdemona

Min syster är barnmorska. Det låter som ett så grymt spännande jobb. Inget jag ska satsa på dock. Men det låter verkligen hur roligt som helst.

2008-07-17 @ 20:19:46
URL: http://dezdemona.blogg.se/
Postat av: Nina

Näe, samma här.

Än så länge så är min skräck för graviditet och förlossning större än barnalängtan. Men det hinner kanske förändras ;)

2008-07-17 @ 22:05:28
URL: http://volvos60.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: