Bröllop på residentet i Härnösand

Oj, vilken härlig dag det har varit! Jag vet inte vart jag ska börja riktigt. Men ja. Jag hoppade på bussen där runt tiosnåret som tog mig till Härnösand. Från busstationen tog jag mig till fots (en promenad på tio minuter) till residentet och blev välkomnad utav brudgummens mamma i dörren. Jag hann mest bara få av kläderna och ta en snabb vända runt i rummen där cermonin, middagen och minglet skulle hålla till innan det var dags att gå till frisören (fem minuters promenad) Jag klämde fram frågan till bruden om hon var nervös. Men icke, hennes nerver satt där dom skulle och det gjorde mig väldigt lugn också. Innan var jag lite smått skakig på hur det skulle gå. Men det gick över på grund av hennes energi :) Så fixades tärnan och bruden med hår och naglar och jag blev bjuden på den godaste kycklingsalladen jag ätit! Tackar för den!


Foto: Jag


Sminket och klädseln fixade bruden och tärnan själva när vi kom tillbaka till residentet och jag tappade hakan när jag såg klänningen. MY GOD! Nästan så man vill gifta sig bara för att få bära något så vackert! Sen blev det dags för porträttbilderna och det gick väldigt bra tycker jag :) Vi tog några bilder utomhus som jag blev riktigt nöjd med trots att mörkret hade kommit på besök. Tiden tickade på i rask takt och gäster började trilla in och när cermonin sattes igång hade jag fullt upp med att hinna med att fånga alla "ögonblick" som ges. Efter cermonin blev det kort mingel och jag fick sätta mig ner och andas lite. Det är faktiskt inte den lättaste utrustningen man bär runt på, fötter, axlar och handleder ger ifrån sig klagomål till och från :P Runt sex snåret fick gästerna sätta sig till bords och jag hann med att höra några talare innan det var dags för mig att tacka och hoppa in i bilen som Emanuel hade kommit med. Tack underbara! Det blev en donken innan vi åkte hem igen och så fort jag klev innanför lägenheten hoppade jag ur kostymbyxorna och in i mysbyxorna. Två koppar té och 9gb senare så ligger nu alla bilder säkert på externa hårdisken. Självklart ska brudparet se bilderna först innan jag lägger ut något på bloggen. Men en smygtitt kan jag bjuda på :)

Tack Richard och Jonna för att jag fick vara med och föreviga eran dag! Jag önskar er all lycka i framtiden!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh, vad är det för älskling då?



Skönt att höra att det gick bra idag!

2008-12-28 @ 00:12:29
URL: http://johannalundberg.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jag förstår, men du har väl ett annat macro objektiv om jag inte minns fel?



Tamron är sjukt prisvärd, det håller jag med om. Det är samma med mitt 28-75 2.8. Otroligt bra för det priset. Men fick flytta på sig för ett fint Canon L normalzoom istället =)

2008-12-28 @ 00:20:32
URL: http://johannalundberg.wordpress.com
Postat av: S

Du är grym! :)

2008-12-28 @ 02:12:47
URL: http://www.tomtochode.se
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

härligt att det gick så bra =)

hade du kommit till mitt kalas hade du där fått den godaste kycklingsalladen! (A)

2008-12-28 @ 12:24:41
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: siss

Åh vad roligt att läsa om gårdagen siss! Jag är världens stoltaste "store"syster :D

2008-12-28 @ 14:59:40
URL: http://sicastyle.se
Postat av: jens

Vilka fina bröllopsbilder du har =). du är riktigt duktig.



Vad plåtar du med för kamera ?=)



// mvh jens

2009-01-11 @ 16:43:22
URL: http://jeebeephoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: