Enkät

Både Annika och Maria utmanade mig på den här enkäten. Så ja, det är väl lika bra jag sätter igång :D

1 - Hur länge har du bloggat?

Sen september 2005 på samma adress hela tiden. Men la inte upp bloggen på bloggtoppen ect förrän i höstas ungefär(?!)

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
"Oj, vad är det här för spännande?" .P

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Oj, vad svårt. Det var nog blixmans underbara bilder som högg tag i mig.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Det var mycket text, då jag skrev för att få ur mig tankar. Rätt så djupt blev det också, fast mest i gåtor. Haha, det allra första inlägget kan ni läsa här. Det skrattar jag mest åt :P

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det är nio bloggar som har fångat mig i sina nät :) Men jag återkommer till många fler fast inte dagligen.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Ja, otippat så är de flesta fotobloggar, men jag läser även tre andra som handlar om mode trots att det inte intresserar mig. Den ni :P

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Trots gemensamt intresse för tatueringar och hårdrock så tror jag att Sarah är den som är mest olik mig men som ändå lockar mig att komma tillbaka dag efter dag för att läsa om hennes trevliga vardag.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Det är nästan läskigt, men orden "Ja, jag med", "Precis det tänkte jag med på" dyker upp kusligt många gånger under samtalen jag har med Maria. :)

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Jag har fått veta att det är rätt så många ur min familj som läser bloggen rätt så nyligen. Dom tycker det är roligt då jag inte bor i samma stad så dom har lite koll på vad som händer i mitt liv ändå. Dom brukar även tycka till att jag ska lägga ut vissa bilder och så som jag tagit :P haha. Det är roligt att familjen faktiskt läser bloggen.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag försöker aldrig vara något jag inte är. Så det vore konstigt om dom tyckte annorlunda :P

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag tycker nog att jag har en gräns för vad jag kan och inte kan skriva i bloggen. Det känner man själv, sen har jag alltid varit väldigt öppen som person och det blir väl så i bloggen också.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag skulle aldrig blogga om sjukdom i familjen eller liknande. Det är inget som behöver publiceras till alla andra.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Självklart är det jätte kul att få kommentarer och att folk säger att det uppskattar bloggen och det jag gör. Det är väl den bekräftelsen jag bloggar för antar jag. Men jag skulle nog inte sluta blogga om ingen kommenterade med tanke på att jag hållt på sedan 2005 :P

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Man får i alla fall en riktigt bra uppfattning om personen. Det är ändå en liten dos av oss själva vi ger ut även om det är medvetet eller inte. Människan är riktigt bra på att plocka in information. Men samtidigt är det en skärm emellan så man måste nog träffas irl för att riktigt lära känna någon.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ja, det har jag ju. Maria som det klickade med direkt! Ser fram emot nästa helg :) Sen har jag även träffat på kakan på en fest också genom en slump faktiskt. Vilket var jätte roligt :)

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Det finns så många människor som skadar andra genom bloggar, så på det viset ja.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Sårad är nog fel ord. Men det är tråkigt att det finns så pass många som faktiskt kommenterar i syfte att försöka tracka ner på en annan människa.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Jag står för allt jag skrivit i den här bloggen.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
De människor som bara är ute för att förstöra för andra ökar. Det är verkligen en nackdel och jag har svårt att tro att dom skulle göra likadant irl.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Det tror jag nog absolut. Så länge jag fotar kommer det finnas bilder att visa upp och dela med mig av :)

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Bara genom att man betraktar bloggen som en egen värld säger väl det mesta?!

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Oj, det betyder väldigt mycket att få visa upp bilder och få sådan bra respons. Självklart stärker det mitt självförtroende för foto och gör mig ännu mer taggad på att faktiskt lyckas bli en proffisionell fotograf i framtiden. Kanske har jag en egen studio om tio år tack vare bloggen? ;)

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag har fått en inblick av andras liv, blivit inspirerad och framförallt funnit en ny vän som bara är början på en lång vänskap.

24 - Nämn 5  bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Systern, Sarah, Bästises, HannaB, Erika


Kommentarer
Postat av: Maria

hahah vi är tydligen så lika att du sätter din bloggadress när du länkar till mig ;)

rolig läsning tösen! :)

2008-04-03 @ 17:25:17
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: ..:Sarah:..

jaa jag har ju gjort den=)
men vafan.. hihi.. skoj att läsa din! bra fråge grej de där va!

2008-04-03 @ 17:53:19
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Erika

Kul med en utmaning.
Får se när jag tar tag i den. I helgen kanske. Nu känner jag mig för trött för att orka tänka så mycket (trots att jag råkade somna i soffan när jag kommit hem från jobbet).
Tankeverksamheten är inte på topp =p

2008-04-03 @ 18:20:28
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Siss

haha ser att det inte bara var jag som råkade ut för det; jag kommer till din blogg när jag trycker på min länk -siss!

2008-04-04 @ 08:42:20
URL: http://sicastyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: