dagens utmaning!



Innan jag traskade till skolan så fick jag ett inlägg av Zeema på facebook där hon frågade om jag fick skjuts till skolan, annars kunde jag se fram emot en dimmig promenad.
"äsch" tänkte jag, kan väl inte vara så farligt?
När jag sedan klev utanför dörren fick jag se det med egna ögon, eller ja, inte se det. Tio meter framför mig låg en dimma tjock så man såg ingenting längre fram. Ett plus på det är ju att det var minus grader inatt så det har frusit på en hel del. Såklart bor jag rätt så högt upp och har en jäkla nedförsbacke som otippat nog inte var sandad.
Så det blev en utmaning att ta sig till skolan idag.
Men jag kom fram - hel. Halkade bara ett par gånger dock utan att ramla. Kom till och med hem igen.
vilken kämpe!

Föreläsningen var udda. En Amerikanska som pratade svengelska och med gester hit och dit. Sa "lik" istället för "lek", skyllde allt fel på tekniken och om vi var förvirrade vid slutet av föreläsningen och inte fattade ett skit så hade hon lyckats med sitt uppdrag tyckte hon. Hon lyckades.

Men det är ändå skönt med en liten frisk fläkt i vardagen. Det gör det hela lite roligare :)


Kommentarer
Postat av: siss

jaha.. men okejdå. Jag fick aldrig veta :( Oschysst. köp mat, de brukar hjälpa.
Vi hade också dimma här , fast igår. Ni är allt lite efter där uppe i sundsvall.

2007-11-20 @ 18:24:44
URL: http://sicastyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: