"jajaja, jag ska bara.."

Vad dålig jag är, trött jag blir, less och omotiverad. Ändå sitter jag och gnäller över mig själv. Jag måste göra de ena och de andra för att bli nöjd. Men gör något åt det istället för att bara gnälla. "jaaa, jag ska bara...."

Ne, nu får det vara nog. Från och med imorgon, 08:30 står alarmet på, ska jag få in en ny vana i min annars så tråkiga vardag. Jag ska ut och gå varje morgon innan frukost, sluta äta godis (max en gång i veckan), köra lite träning hemma och förhoppningsvis få tyst på mig själv och mitt eviga gnäll. Hur många tror att jag lyckas?
Jag citerar ett väldigt klokt curlinglag: "Kör för livet!"

På tal om curling så spelar Emanuel sin sista curling tävling för säsongen, jag tror ingen är mer nöjd än jag över det. Det pågår i Malung och är en mix tävling, alltså tjejer och killar tävlar tillsammans. Vinnaren får tydligen representera sverige i mix-em. Kan väl lika gärna lägga till att Emanuels lag är obesegrade hittills och ensamma om det = klara för slutspel som börjar imorgon. Jag vet, jag har en duktig pojkvän. Då får man skryta. I alla fall gör jag det ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: