Nyhetsvärdering my ass



Jag som precis har gjort ett arbete om onlinetidningar och deras nyheter. Vad som gör att en händelse blir till en nyhet. Egentligen borde jag inte bli förvånad, men i detta fall blir jag både förvånad och förbannad. 
Jag har ingen förklaring till varför, VARFÖR, i helvete Idol2007 pyntar upp tidningens halva framsida medans en massaker i Omahas köpcentrum bara har en enda rubrik, där 8 oskyldiga offer dödades.  På tre minuter fanns inte 8 människor längre.

Men ja, varför uppmärksamma det när man kan skriva om vem som ska vinna Idol2007. En till anledning till varför jag bojkottar dessa sjukt dåliga program. Det finns tamefan människor här i världen som bryr sig om mer än glitter och glamor. Som går ut för att julhandla och sedan blir avrättade utan någon som helst anledning. Vad händer med dessa människor? Jo, dom glöms bort. Vad händer med Idolfjantorna? Jo, dom blir kända.

Jävligt sjuk värld vi lever i. Jag skäms.
Läs hela artikeln och hedra dessa oskyldiga offer.


Kommentarer
Postat av: anna

tack! va kul att du gillade min outfit.
kram

2007-12-08 @ 01:33:26
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: