Bortskämd unge kan också


"Nej, jag väntar tills mamma kommer hem så får hon hjälpa mig"
Ja, jag har varit bortskämd under större delen av min uppväxt. Men det betyder inte att jag inte kan. Jag tror att mamma har klarat sig fint tack vare sin envishet och det känns skönt att vi har fått den från henne. Fast pappa är lika envis han så jag kanske har dubbel dos av envishet. Lucky me.

Idag satt jag i alla fall och tänkte på om jag skulle ta och få igång min nya stereo som har legat i sin förpackning sen jag köpte den. Jag hade tänkt ta det imorgon, när mamma kommer hem, eller egentligen hade jag nog sett på medans hon hade hjälpt mig. Jag lovar att många av mina vänner nickar motvilligt på sina huvuden och vet med sig om hur jag är. Men nu tänkte jag för mig själv: "Klarar du inte av att få igång en stereo så klarar du absolut inte av att bo själv" Dum jämförelse kan hända, men, för mig är de inte det. För mig är det ingen självklarhet att jag ska kunna sådana "simpla" saker eftersom jag alltid haft någon som gjort det åt mig.

Fast idag gjorde jag det själv. Barnsligt enkelt får ni tycka. Men jag sätter ett högre värde på det än så.

So it is.

Brände även en skiva och snyggade till en framsida till fodralet. Jag hoppas att den kommer gå på högvarv på fredagkväll :) Nu sitter jag mest och försöker bli trött så jag verkligen kan få sova inatt. Det vore skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: