ångest över ångesten



jag hatar ångest. Speciellt hatar jag att ha ångest över ångesten.
De tre närmaste åren är planerade och spikade. Finns ingen återvändo nu.
Det ska bli kul att börja plugga igen, spännande att äntligen flytta hemifrån.
Men ändå har jag ångest. Inatt drömde jag även att min "utflyttningfest" gick åt heeeelvete rent ut sagt.
Folk sköt ihjäl varandra av anledningen att dom inte setts på länge, hela huset trashades och när jag försökte få kort på dom som höll sig något i skinnet pajjade kameran och jag stack därifrån med ansiktet dränkt i tårar.

Jag fattar inte varför jag ska vara så jäkla klen.
Det är ju de här jag har väntat på i årtionden; att flytta ifrån hallsta.
Nu när det äntligen händer så får jag bara ångest. 
Eller om det är nervositet som grämer, no idea.


"And all I know for sure
All I know for real
Is knowing doesn't mean so much
When placed against the feeling
The heat inside
When bodies meet
When fingers touch"



Kommentarer
Postat av: mickela

Inte tror de kommer skjuta ihjäl varandra :) Vilken jävla dröm du! Det kommer säkert gå kanon bra! Vem fan vill stanna i hallsta hela sitt liv? Du gör jävligt rätt som sticker.

2007-08-13 @ 16:44:17
URL: http://starm.blogg.se
Postat av: Johannes

Helt normalt babe! :)
Jag tror att det är naturligt att känna så om man är på väg att lämna en trygg tillvaro för nåt nytt som du inte har nån koll eller kontroll över, åtminstone är det min teori :D
Jag vet inte hur det är för dig men när jag har känt så har jag fått säga till mig själv 'suck it up, tönt' och bita ihop. Dunno what works for you men det funkar för mig ;p

2007-08-14 @ 13:41:18
URL: http://justabaddream.blogg.se/LanceLEO
Postat av: Johannes

Och ja:
Don't give me whys and wherefores
Reason or surprise
I don't care for words that don't belong
And I don't care what you're called
Tell me later if at all
I can wait a long long time
Before I hear another love song
Längesen jag hörde den.

2007-08-14 @ 13:42:38
URL: http://justabaddream.blogg.se/LanceLEO

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: